Recenze alba mirosmajda.com

15. července 2013 v 14:01 | Lucy |  Media
Rocker Miro Šmajda se po třech letech vrací se svým druhým řadovým počinem, nápaditě pojmenovaným mirosmajda.com. První singl White Black o rázu alba příliš nenapověděl. Pop-rockově laděná skladba, na albu zařazená až jako závěrečná, z desky ční jako pěst na oko. Nezasvěcený by ani netipoval, že na desku patří. Není typicky romantická jako zbytek alba, působí optimisticky a je velmi zpěvná. Stejně tak čouhá z rázu mirosmajda.com předposlední elektro úlet Bullshit. Spíše než o song, který byste měli s radostí poslouchat, jde o satiru na současný hudební showbusiness, která svým pro Šmajdu netypickým zněním posluchače zaujme.

Přejděme však k jádru desky, po nezajímavém intru přichází hned zkraje na řadu jeden z tahounů alba, naléhavá a melodická Nostalgie. Stejného ražení je i následující Odsúdení. Z nastoleného tempa se vymaňuje až nejsilnější záležitost desky nazvaná Na, na, na. Předchozí pesimistický nádech songů nahrazují skočné popěvky a ráznější bicí. Deska se tak přehoupne do své zábavnější a rozmanitější poloviny. Podobně ještě vyznívá následující Dotyky. Pak je však zařazena srdceryvná balada Moja Zem, z jejíhož textu dýchá osobní zpověď interpreta vzpomínajícího na časy již minulé. Z úplně jiného těsta je však další silná věc, snad nejtvrdší song celého alba Requiem, který si sice zachovává špetku úvodní srdceryvné naléhavosti, ale kombinuje ji se silnými rockovými riffy.

Ačkoli deska obsahuje i místa, která při prvních posleších působí hluše, Šmajda se osvědčuje jako schopný textař. Je to velký romantik v kůži rockera. Ve srovnání s předešlou deskou tato nemá již takový hitový potenciál a místy se zbavuje i svého bonjoviovského pseudorockového líbivého kabátku ve prospěch pomalých zádumčivých balad, postavených na textech. Je zřejmé, že se při tvorbě nemyslelo na komerční úspěch alba, nýbrž se kladl důraz na uměleckou hodnotu, kterou je třeba objevovat několikerým poslechem.

Zdroj: irockshock.net

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.